Bokbloggsjerka 24-27 februari

wohoo då kör vi igen. Missade förra veckan och kanske någon mer men nu är jag på gång igen.

Annika skriver så här denna veckan:  Pusha för en nordisk författare som du gillar och så vill vi naturligtvis att du ska tipsa oss om en bok av honom/henne som vi absolut måste läsa. 

Men hjälp så svårt. Hur ska man kunna välja en? Jag tar väl förra årets favorit igen, ni kommer väl tröttna på tjatet om En dåre fri men ni måste helt enkelt läsa den om ni inte har gjort det.

Beate Grimsrud är född 1963 i Norge men bor i Stockholm. Hon har regisserat film och skrivit några böcker tidigare men den som blev hennes stora genombrott och min stora förälskling är En dåre fri.  Jag har skrivit mer om boken här klicka gärna dit och läs.

 

  1. Nu har du snart fått mig att ge upp. Och det är inte bara du som skriver om den här boken 🙂 Jag tittade faktiskt lite på den på bokrean…

      • glittervakuum
      • 24 februari, 2012

      Den är bra, men gillar man inte böcker som känns självbiografiska eller om psykisksjukdom så är det kanske inte så kul. Kolla på den. Om inte annat så kanske du fastnar för språket. Det gjorde jag.

      • Jag brukar använda mig av boktipset.se för att se ungefär vad jag tycker om en bok. En dåre fri tror de att jag ska ge 4.6 på en femgradig skala… Ja, vem är väl jag att ifrågasätta det 🙂

        • glittervakuum
        • 24 februari, 2012

        Då tycker jag du ska ge den en chans;) Du kan ju höra av dig och såga den sen. Det är tyvärr en sån bok som man antingen älskar eller hatar verkar det som. Iallafall bland mina vänner som jag har tvingat på boken.

  2. Den har jag inte läst. Tack för tipset!

  3. Ännu inte läst den, jag har fått för mig att den är tung.

      • glittervakuum
      • 24 februari, 2012

      Det beror ju på hur man menar med tung. Hon är ju svårt sjuk men grimsrud berättar det på ett bra sätt.

  4. Jag har inte heller läst den, men det borde man kanske.

  5. Hm, nej den har jag heller inte läst. Intressant med alla tips!

  6. Tack för tipset.

  7. Det var verkligen en gripande läsupplevelse!

      • glittervakuum
      • 27 februari, 2012

      Ja visst är det!

  1. No trackbacks yet.

Lämna en kommentar