Och där läste jag ut den

Boken är utläst! 5 dagar istället för månader. Läsande är ju något av det mest avkopplande som finns. När man kan!

Så vad tyckte jag då? Besökaren av Lee Child.
Det är inte något jag vanligtvis skulle välja att läsa men perfekt för att komma igång igen. Jag har lyssnat på de tre tidigare böckerna i serien om Jack Reacher och denna är… Annorlunda. De tidigare har känts lite sega ibland vilket jag inte kände med denna, istället var den kanske lite väl ”tunn” i sina beskrivningar och särskilt i bakgrundshistorian om hans liv som jag gärna hade läst mer om. I de tidigare böckerna har han haft en kvinna som han verkligen har brytt sig om och försök ”rädda”. Det har varit lite tjatigt att han alltid ska hitta någon snygging att ligga med och spela hjälten för samtidigt som jag saknade den glöden i denna boken. Samtidigt är hela boken ett sökande för Reacher om hur han ska göra med sitt liv och vad han vill så jag förstår det.

Ja.. Det är väl ungefär så jag tänker.
Dags att leta i hyllan efter något nytt att sätta tänderna i.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

