och nu då?

Jag har äntligen fått tillbaka lite hastighet i mitt läsande. Två böcker denna veckan är helt okej, ja för jag har bara tio sidor kvar i Hello Kitty måste dö. Mycket mycket längesedan jag läste en bok på en dag. Det känns så himla skönt. men så kommer vi till problemet. Och nu då?

Finkammar bokhyllorna efter en bok att ta med till sängen för jag vet att de där sista sidorna kommer ta slut för snabbt och jag vill kunna börja på något nytt direkt. Inte tappa takten. Det låter kanske töntigt men så är det. Jag hittar inget. Inget. Eller jo, det finns några tegelstenar jag inte har orkat läsa än och inte orkar läsa nu heller. Några deckare jag köpt på loppis för en krona styck som jag inte har en aning om de är något att ha. Sen verkar jag ha läst de mesta, vad är de här?

Jag vill ha något som är bra. Riktigt bra. Så bra att jag inte kan släppa den utan kan hålla uppe det här som jag faktiskt har lyckats få tillbaka.

Tips någon, snälla?

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

