nej tack

Det var ju som sagt ett tag sen jag bloggade regelbundet och det förklarar ju varför det inte har blivit så mycket jerkande för mig på ett tag. Nu är jag iallafall med igen och jag har fått suga en hel del på frågan.

Vilka böcker tänker du inte läsa och varför? Ge exempel på tre stycken

Det finns en hel del jag inte tänker läsa. Mycket är helt enkelt inte min grej, som fantasy, andra är ”för dåligt skrivna” Kan man säga så men här är iallafall tre.

1. Twiligth serien. Ja, mina vänner är på mig och alla verkar älska det och jag tycker bara de känns billiga. Jag lockas helt enkelt inte alls av någonting med böckerna. Så är jag inte särskilt imponerad av Stephenie Meyers språk.

2. Camilla Läckberg. Okej, det är ingen bok men jag kommer inte läsa någon mer av hennes böcker. Jag har läst/lyssnat på en hel del av dom. Mitt ex och jag gjorde de och sen diskuterade/sågade vi dom tillsammans efteråt. Har man läst en Läckberg har man läst alla. Hon skriver efter en så tydlig mall att jag skulle kunna programera en dator att skriva hennes böcker. (Eller, nä de skulle jag inte, har inte de programerarkunskaperna, men ni fattar vad jag menar.)

3. Elsas mode. ehh.. helt enkelt inte min grej. Finns inte mycket så ointressant som chic-lit

 

 

Tack för mig.

  1. Jag gillade Twilight när den kom, faktiskt. Nu känns den väldigt uttjatad så jag skulle aldrig få för mig att läsa om serien…

  2. Nej, jag är inte heller särskilt imponerad av Meyers språk eller sätt att skriva.

  3. Nyaste boken av Läckberg som jag läste när jag var hos mamma blev jag riktigt besviken på. Och Elsas mode är bara nej för mig också.

  4. Alla böcker som du nämner går helt bort för mig. Gav Läckberg en chans men det funkade inte alls.

  5. Twilight-serien har jag läst. Elsas mode kommer jag nog inte heller att läsa any time soon och Läckberg har jag ingen riktig åsikt om i dagsläget känner jag. =)

  6. En bok med ordet mode i titeln är totalt ointressant för mig🙂

      • glittervakuum
      • 12 augusti, 2012

      Eller hur!

  7. Bingo på den trion!🙂

  8. När det gäller Twilight räcker det med filmerna, Läckberg har jag läst alla av, din sista vet jag inte så mycket om faktiskt!

      • glittervakuum
      • 12 augusti, 2012

      Jag har inte ens sett filmerna..

  9. Jag läste Twilight för en halv evighet sedan, de flöt på bra och jag ville veta hur det skulle gå. Men språket är inte lysande och överlag finns det otroligt mycket att störa sig på. Ibland får jag för mig att slölyssna på dem igen men tror inte jag skulle palla läsa dem från pärm till pärm.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

