Mitt skrivarhjärta slår volter

Min mångmamma prackade på mig en bok senast jag var där, jag glömde ju självklart att lämna tillbaka En shot till tack som hon  gav mig gången innan. Men men, i morse plockade jag iallafall upp Glasborgen av Jeannette Walls, jag kan inte säga att jag har kommit långt men jag kan säga att jag gillar det jag läser.

Jag kan inte recensera den än, såklart, jag bara måste dela med mig av detta citatet.

Pappa var så säker att ett uppbåd av FBI-agenter var oss i hälarna att han rökte sina filterlösa cigaretter från fel ände. På det viset eldade han upp märket, förklarade han, och om människor som försökte spåra oss letade i askkoppen, skulle de finna oidentifierbara fimpar istället för Pall Mall som kunde härledas till honom.

 

Mitt skrivarhjärta slår dubbla slag.

 

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

