En shot till tack

När jag hälsade på Eva förra veckan skickade hon med mig en bok hem. En shot till tack, följde med på minisemestern och vips så tog den slut. Ja, jag är vaken fortfarande, vansinnigt sent och jag har äntligen läst ut den.
Mmm jag säger äntligen. Jag vet inte om jag kan komma på någon rockicon som kan klämma in så här mycket missär, knark, våld, alkohol och sex i sin egna självbiografi. Engelvinge har verkligen gjort en bedrift när hon fått med allt.

Hade jag läst manuset innan tryck hade jag bett henne lägga fokus på en historia, inte fyra. Nu blir det mest halvdant genom hela. Sen blir jag sugen på hur en författare som inte skriver erotik lyckas skriva så mycket sex. De flesta skrivande jag har pratat med tycker det är väldigt svårt att skriva sex, så är inte fallet här. Snarare kanske skulle de skalats ner en hel del.

Gud vad jag låter dissig, jag hyllar inte boken men jag sågar den inte heller. Jag läste ut den fort för all misär fick mig att må dåligt och då var det bäst att göra lidadet kort.

  1. 6 augusti, 2012

Kommentera

