Kyss mig

Jag drömmer mardrömmar igen, svettas, sparkas. Jag slår emot något. Ett ben. En kropp. Jag har varit sambo på riktigt i tio dagar. Det är som att vara nykär, allting är nytt, allting är vackert. Jag planerar veckans mat, för att jag vill det, lagar god fräsch mat varje dag. Bara jag får bjuda.

Jag somnar tidigt varje natt, sluter ögonen och sover. Jag behöver inte hans hand att krampaktigt hålla fast i för att kunna slappna av. Vi veckohandlade, med vagn, jag svalde ångesten i kassan och fyllde sen lyckligt både kyl, frys och skafferi.

Jag måste sova lite till, jag ska inte gå upp förens om en timma och lite mer. Jag ska göra mig klar och sen kyssa honom innan jag går.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

