Nörda nörda nööööörda

Igår plockade helt fantastiska och underbara Mångmamma upp mig. Vi pratade i mun på varandra hela resan mot den där staden som jag aldrig skulle få för mig att sätta min fot i om det inte var för att där finns bokeri och duo dito förlag.

Väl där var det nätverksmöte om egenutgivning. Det var en man och pratade om sitt företag mina böcker. Där kan man trycka sina böcker om man vill göra allt själv. Jag vet inte om jag vill det. Jag vet inte om jag tyckte att det var jätte bra men det var väldigt roligt att prata med alla fina där med skrivande och läsande som intresse. Det är ju inte varje dag man träffar ett sånt gäng.

Hur fint det än var så går det ändå inte jämföra med resan med Eva. Känns helt klart som att jag har träffat min tvilling. Vi skrattar åt samma saker, pratar lika högt och i mun på varandra. Vi tycker väldigt lika om olika sorters människor, stör oss på vissa och älskar  andra. Jag kan säga ”Alltså jag hatar verkligen det.” och det är helt okej och det gör inget alls att man drar alla över en kam och överdriver hur mycket som helst för vi förstår varandra. Fattar.

Helt fantastiskt.

När hon berättar om sin stora sorg vänder det sig i magen på mig och jag lyssnar lyssnar och gåshuden sprider sig över armarna.

Nu  håller jag bara tummarna för att hon är en sån, en sån som egentligen inte finns, en sån som verkligen kommer. Att vi snart ses igen. Jag vill det.

  1. Jag är en sån.
    En sån som egentligen inte finns.
    Precis som du!

      • glittervakuum
      • 29 april, 2012

      Fantastiskt! Jag älskar dig ännu mer

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

