Det plingar i min telefon…

Jepp det blinkar till när jag får mail och sånt. Nu i kväll har det plingat mer än vanligt. Vargnatt, Boktrollet och Bokvarg har utmanat mig på elva frågors grejen.  PÅ riktigt!!! Det blir ju 33 frågor. Okej. Jag gör mitt bästa men jag utmanar inte fler även om jag måste det. Känns som de flesta redan har fått frågor.

Bokvargs:

1. Har du någonsin haft en crush på någon karaktär från en bok/tecknad film?
Jag tror inte det, kanske när jag var liten men inget jag minns.
2. Om du skulle bli förvandlad till ett djur, vilket?
En katt tror jag. Gosa, sova och leka fånigt hela dagarna passar mig perfekt.
3. Vilken karaktär från en bok har du velat ge ett slag, varför?
Katniss Everdeen från Hungerspelen för att ag tycker hon är otrevlig egoistisk och allmänt avsmaklig.
4. Hade du kunnat leva som vegetarian, varför?
Absolut. Jag är väl bara för lat för att orka sätta mig in i att laga mig god vegetarisk mat, dålig ursäkt jag vet men men.
5. Om du var med i Harry Potter, hade du velat ändra på historien?
Humm… kanske dra bort de där tönt slutet där alla fick varandra och levde lyckliga i alla sina dagar. Så hade jag gjort något åt femte boken som är tjockast och helt innehållslös. Nää inte helt men väldigt.
6. Vilken genre läser du helst inte?
Fantasy
7. Sommar eller vinter? Varför?
Sommar är helt enkelt bäst. Hatar kyla snö och mörker.
8. Har du läst en bok som alla andra älskade men inte du? Vilken?
HAHAHAHAHA om jag har, Hungerspelen kan vi ju ta som exempel.
9. Var (soffan utomhus osv), när (på natten, dagen osv) och med vilket snacks läser du helst en bok?
Jag läser helst på kvällen/natten i sängen eller på sommaren ute i solen på dagen, så klart.
10. Vad väljer du, att leva i Narnia eller gå på Hogwarts?
Narnia
11. Om det började brinna i ditt hus och du bara hann ta ut 2 saker vad skulle du då välja av Böcker, Djur, Datorn, Anteckningar, Bilder eller något annat, varför?
Djur och datorn tror jag.

Boktrollets:
1. Om du kunde välja en karaktär du hade velat vara, vem hade det då varit?
 Den tål att tänkas på.. Man vill ju vara någon som har det hyffsat bra och jag brukar inte läsa sånt. Jag kommer faktiskt inte på någon.
2. Vilken bokserie skulle ni tipsa om?
Serie, det är jag också dålig på. Kan man kalla Johan Theorins ölanskvartett för serie väljer jag den.
3. Favoritförfattare och varför?
Murakami för hans böcker är ett riktigt hantverk.
4. Nämn en bok som du aldrig trodde du skulle gilla?
Män som hatar kvinnor
5. Favorit bok som blivit film och varför?
One day, både boken och filmen är magisk.
6. Favorit bokomslag?
Inget tänker inte på de så mycket, men jag hatar böcker som ser billiga ut. Alltså typ ett omslag gjort hemma i paint eller word, ja det finns sånna.Tyvärr små förlag som ger ut sånt. Man blir ju deppig av de.
7. En bok som du ogillade?
Finns en hel del. Morgan Allings Kriget är slut pallade jag bara några sidor i. Tyckte den var fruktansvärt klychigt skriven.
8. Favorittolkning på film (karaktär)?
Emma och Dex One day

9. Nämn ett citat från en bok som du gillar? 

“What are you going to do with your life?” In one way or another it seemed that people had been asking her this forever; teachers, her parents, friends at three in the morning, but the question had never seemed this pressing and still she was no nearer an answer… ”Live each day as if it’s your last’, that was the conventional advice, but really, who had the energy for that? What if it rained or you felt a bit glandy? It just wasn’t practical. Better by far to be good and courageous and bold and to make difference. Not change the world exactly, but the bit around you. Cherish your friends, stay true to your principles, live passionately and fully and well. Experience new things. Love and be loved, if you ever get the chance.”

10. Vilken bok läser du nu?
Kapitulera omedelbart eller dö

11. Sista meningen du läste i den boken?
Har den inte här så kan inte kolla.
Bokvargs:
1. Det brinner, du har tid att rädda 3 böcker, vilka tar du?
I taket lyser stjärnorna Signerad,  Nej det är en snöklump, Jag är en sån som bara vill ligga med dig.
2. Favoritläsningsscenario; Ute i solen på sommaren eller inne under filten på hösten?
Ute i solen!!
3. Vilken bok vill du helst av allt köpa just nu?
Efter mörkrets inbrott – Haruki Murakami
4. Har du någon bok i bokhyllan du ångrar att du la pengar på?
Har precis rensat så ingen just nu.
5. Favoritdjur?
Hund
6. Finns det någon bok du önskar att du skrivit?
Många. Kafka på stranden, Konsten att vara Ela, En dåre fri…
7. Favorittid på dygnet?
22.00 – 02.00 Älskar den tiden, tyvärr är det ingen annan som gör det så den blir inte så perfekt som den hade varit om jag haft sällskap.
8. Hur många böcker har du?
200 kanske
9. Vad har du för intressen förutom att läsa?
Skriva
10. Håller böckerna ofta uppe dig lite senare än vad de borde göra egentligen?
Haha… ehh ja
.
11. Första meningen i boken du läser nu?
Har den inte här så vet inte.
Puhh. Det var alla det…
  1. Det är förresten ditt fel att jag läser Murakami just nu!
    Till och med börjar fundera på om det inte kunde vara trevligt med löpträning?
    Jäpp, ”Det jag pratar om när jag talar om löpning” är boken!
    Och Theorin-böckerna gillar jag med men Hungerspelen har jag hittills missat.

      • glittervakuum
      • 29 april, 2012

      Jag ville också börja springa när jag läste den. Det gick över alldeles för fort.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

