Världsboksdagen och jag samlar ord

Jag vill skriva ut mina oformulerade snåriga tankar.
Fästa det osagda och hemliga på papper.

Om dina händer.

Och mitt ansikte som tidigare var vasst
men som nu blivit mer kantigt
med mjuka drag.

Om månaderna som ha lagts i minneskortet
om lådan jag ställt upp på vinden
den jag fyllt med dina avskedsbrev.

Om dina läppar som tidigare var så mjuka
som så lätt mötte mina
nu sönderbitna och nariga.

Om skorna som är inställda i garderoben
nötta och utslitna
liksom vi.

Jag vill berätta hur jag tänker tillbaka
längtar fast bakåt
Till allt som en gång var

Till allt som inte var

Till det oskyldiga
och sommarsolsglänsande

Till det diktade
och efterlängtade

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

