Innan dig var döden nått som trösta mig, innan dig skrämde inte döden mig.

Jag försöker läsa ut kafka på stranden men hjärnan snurrar åt fel håll hela tiden. Fokus går inte ställa in. Jag funderar på att skriva men kanske ska jag vara tyst. Kanske ska jag.

Jag tänker på gamla ord, meningar jag format, är dom fortfarande bra. Kanske ska jag skriva om dom. Kanske finns det formuleringar som går att samla i en skål. En akvariebubbla för meningar som en gång var bra. Som ni säger ska jag inte tänka så mycket. Men jag tänker så mycket och när jag inte tänker så mycket blir det bara värre. Jag tappar mig själv.

Jag vill säga saker, jag vill säga saker som att jag gråter när jag ser den lilla killen som ska trolla framför publik. Lilla killen som ska trolla och bli bedömd, jag gråter när han tappar orden, när jag ser ångesten stressen och paniken. När han springer ut, när tårarna sprutar när han fortfarande trotts tårarna försöker hålla masken. Försöker vara stark och bra försöker vara vuxen, okrossbar. Han är kanske tio år. Livet borde vara en lek inte en dokusåpa om trolleri där de tävlar i lag och han som inte pallar trycket åker ut.
”Samla ihop dig, gå ut och fortsätt, det var inte så dåligt. VI behöver dina poäng.”
Ja, för pojken ska inte tröstas för att han tyckte det var jobbigt, för att han kanske fick sin första panikångest där på scenen, han ska tröstas så att han kan gå ut, leverera och ge laget mer poäng.

Jag gråter när jag läser om bloggarens hund som är svårt sjuk. Jag gråter. Jag känner henne inte, följer inte hennes blogg särskilt noga. Jag gråter för hennes kärlek till Mimi är så stor, den går att ta på, jag andas in den i inläggen. Andas och håller alla tummar och tår att ingen ska förlora den de älskar.

I dag är det viss en sån dag. En dag där inte fokus är så nära, när jag skriver inlägg som kanske inte platsar på denna bloggen, en dag när jag klockan kvart över tolv ligger i sängen, täcket till hakan och känner hur det gnager. kraffs kraffs kraffs.

  1. Kram.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

