De sista hundra sidorna

Jag har något, en grej. När det är hundra sidor kvar i en bok så lägger jag inte den i från mig. Jag läser ut den. Även om klockan är tre på natten och jag ska upp tidigt som fan dagen där på är det bara hundra sidor kvar måste jag läsa ut den. De nätterna kan det hända att jag bara får en timmas sömn, men det är helt okej. Bara jag inte lämnar boken med mindre än hundra sidor kvar.
image

Kafka på stranden, sidan 422 av 517. Jag har lagt den i från mig. Det är visst en sån dag. Men nu känner jag tvånget. Den måste vara utläst innan midnatt. Måste.

  1. Hihi, jag har inte 100 sidor men kanske 50. Förstår känslan. En natt här förra veckan så låg jag och läste till 5 på morgonen för jag var bara tvungen att få veta hur det skulle sluta och kunde inte lägga ifrån mig den då jag var så nära.

  2. Instämmer med Marica! 50 är en magisk gräns även för mig. Eller det där när klockan är absolut för mycket och jag nyss läst ut ett kapitel, kollar längden på nästa, och så kollar jag klockan och tänker Äsch! jag läser ett kapitel till… Härligt härligt men farligt farligt!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

