kåtasteboken

Alltså jag tycker att jag inte är hämmad, fruktansvärt opryd. Kan prata om det mesta och läsa det mesta.

Ett tag hade jag våtmarker som favorit bok och brukade ha högläsning ur den för mina vänner. Om ni inte vet vilken den är så kan ni kolla här.Jag kan ju dra handlningen lite snabbt, Helen är 18 år och ligger på sjukhus för att hon har skärt sig i analen vid intimrakning. Hon måste opereras och de ska även ta bort hennes hemorrojder som hon själv beskriver som druvklasar. Själva handlingen är väl egentligen att Helen ska åte förena sin familj nu när hon är på sjukhus, de måste hälsa på henne och alltså kommer de träffas mamma och pappa blir kära igen jadajada.. Men mest handlar det om Helens sexuallitet, hon sparar på avokadokärnor som hon för upp i sig och sedan föder ut. Hon… ja hon hittar på massor, går till horor bara för att testa, funderar över om en man kan känna om hon har bajs i tarmen när de har sex, eller hur tjock är väggen emellan egentligen.

Alltså våtmarker är cool. Den visar att tjejer inte är släta venus rakade  silkes lena varelser utan ja den är cool. Jag gillar Helen hon är sådär frispråkig och hon behövs.

Ehh.. det var inte det jag skulle tala om egentligen utan mer att jag har läst en hel del böcker med sex och sjuka sex grejer och mycket sex och ja.. men den mest extrema som inte hade något annat än sex var Osynlig av Paul Auster. Det var så mycket sex att jag knappt orkade med att läsa.

“Margot berättar för honom att sex är det enda i livet som räknas för henne, att om hon inte skulle få sex skulle hon förmodligen ta livet av sig för att undkomma deen trista monotemin i att vara fången innanför sin egen hud. Walker säger ingenting, men när han kommer i henne för andra gången inser han att han delar hennes åsikt. Han är galen i sex. Även i klorna på den mest förkrossande förtvivlan är han galen i sex. Sex är herren och förlösaren, den enda frälsningen på jorden.”

Det var liksom inte roligt sex eller sex som betydde något eller ledde någonstans det var bara en man som hade sex. Helt fruktansvärt ointressant. Jag vet inte vad den boken handlar om egentligen, eller om Paul Auster bara hade en jäkla massa sexfantasier att få utlopp för.

Ja, det var nog allt jag ville säga.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

