Välkomna hem till mig

Ja man kan alltid bota lite allmänångest med böcker.  De här kommer hem till mig snart.

Mysteriet på Père-Lachaise  av Claude Izner  I somrars läste jag Mordet i Eiffel tornet. Den gav mig i och för sig blandade känslor. Jag hade svårt för att få grepp om huvudpersonen men när jag hade koll på det så var den faktiskt rätt bra. Om inte annat lättsam och en smula spännande. Jag hoppas att den ska vara bra.

Det bästa av allt av Rona Jaffe Femtiotalets Sex and the city står det. Utkommen för första gången 1958 och nu släpps i nyutgåva. Jag har egentligen ingen aning om denna boken men hoppas att det blir någon form av blandning av The Help och Mad Men. Kvinnor i New York där männen styr men kvinnorna långsamt börjar ta för sig. Jag hoppas att den är så bra som jag tänker att den är. Misstänker att risken är stor att jag blir besviken men jag chansar.

1Q84 första boken – Haruki Murakami  Ja, det här köpet är ju lite spännande. Jag vill egentligen ha Efter mörkrets inbrott men den har ju inte kommit som pocket än och jag har alla Murakamis böcker som pocket så.. Ja jag köpte första delen i 1Q84 serien. Många säger att de är bra många säger att de inte är bra. Jag misstänker att de inte kommer vara de bästa Murakami jag har läst men hoppas att jag med denna inställningen kommer bli mycket positivt övverraskad.

 

Kapitulera omedelbart eller dö av Sanne Näsling Den här boken har jag längtat efter sen jag läste om den på Sandra Beijers blogg niotillfem. Jag är bara helt övertygad om att den är fantastisk. Jag har hissat den till skyarna så pass att jag är rädd för att bli besviken.

Cirkeln av Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren. Den här verkar ju alla ha läst och jag vet inte hur eller vad jag kommer tycka om den man jag tror att den ska vara hyffsat lättläst så jag tror nog att jag ska ta mig igenom den. Sen tror jag att den kan vara bra också, jag vill att den ska vara det.

Så det var allt som kommer hem till mig. 200 kronor fattigare men jag tycker att jag spenderade dom väl.

  1. Ujuj, så många böcker jag vill läsa – så lite tid!
    Och då läser jag nästan jämt …

      • glittervakuum
      • 4 april, 2012

      så mycket böcker jag vill läsa och så lite jag läser. eller lite och lite allt är relativt.. några böcker i månaden försöker jag ta.

  2. Jag har Murakamis IQ84-triologi liggande, men laddar lite för att läsa dem. Jag tror de är bra, men kräver rätt stämning.

      • glittervakuum
      • 5 april, 2012

      Ja det kan nog vara så, jag har en hel hög Murakami liggande, började på fågeln och den var liiite väl tjock för mig och sen kom jag inte vidare..

  3. Jag har också första delen av ”1Q84” som liggger och väntar tillsammans med ”Efter mörkets inbrott”. Är även lite avundsjuk på dig som inte läst ”Cirkeln” än

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

