Beautiful dead

Jag vann ju böcker för ett tag sen. Nu har jag läst ut Jonas bok i Beautiful Dead serien. Jag funderar mycket på hur jag ska skriva om den och vad jag ska skriva. Vad tycker jag?

Fyra ungdomar har under ett år dött på Ellerton High. Varför? Darina sörjer sin pojkvän och kommer honom på spåren, jo för de finns, eller finns och finns de är levande döda. De måste ta reda på vad som har hänt dom och varför. Det blir Darinas jobb att hjälpa dom.

Vad tycker jag. Ja. Det är ju inte min typ av bok. Men det var ju just det som gjorde att det var så kul att vinna böckerna. Få en anledning till att vidga mina vyer. Första sidorna plågade jag mig igenom. Språket är så klyschig och naivt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det blev väl inte bättre men jag vande mig. Den var lättläst och helt okej.Slönt med en bok som man kan läsa på en eftermiddag. Dock alldeles för klyschig för min smak.

Jag är trotts allt väldigt glad att jag vann böckerna och jag kommer läsa andra delen med (jag vann den med). Jag behöver böcker som inte tar någon hjärnkapasitet  utan som man kan läsa helt utan att tänka.

  1. Nja, känns inte som min typ av bok heller!

  1. 3 april, 2012

Kommentera

