Bokhyllerensning – Bytes!

Så nu har jag plockat ut lite ur hyllan som inte behöver följa med i flytten. Ut med det gamla in med det nya! Hoppas ni hittar något som ser intressant ut.

Pocket
image

Skära för sten – Abraham Verghese (oläst)
Blondie – Birgitta Andersson (oläst)
Kalla det vad fan du vill – Marjaneh Bakhtiari
Om det så skulle kosta mig livet –  Margareta Sturesson (oläst)
Saknad – Karin Alvtegen
Hopplös och hatad av alla – Toby Young (oläst)
I skuggan av värmen/Utan en tanke – Lotta Thell
Oskar Waos korta och förunderliga liv – Junot Diaz (oläst)
Fågelvägen – Anne-Marie MacDonald (oläst)
Den ljuva giftkokerskan – Arto Paasilina
Men vi knullar ju inte – Ann Söderlund (oläst)
Spöa döden – Josh Bazell

Inbundna

image

I terrorns skugga – Val McDermid (oläst)
Smärtans barn – Waris Dirie
Ökenblomman återvänder – Waris Dirie

49 dagar i bardo – Stefan Gurt (oläst)
I taket lyser stjärnorna – Johanna Tydell (skadad rygg sen leverans, dumma posten)
Francys evangelium – Amanda Lind (Johanna Nilsson) (oläst)
Kärleksbarn – Lotta Thell (oläst)
Kriget är slut –  Morgan Alling

  1. Pax för Waris Dirie och Stefan Gurt!
    Visste du att jag känner Stefan IRL?
    Vi var grannar för nästan 20 år sedan och roade oss med spontana grillkvällar i parken, rullade barnvagn i kapp och jag sydde kläder åt hans äldsta dotters dop!?🙂

      • glittervakuum
      • 26 mars, 2012

      Vad kul! han var gästförfattare på skrivarkursen jag gick på. Han pratade så gott om boken så när jag hittade den så köpte jag den och jag fixade inte att läsa den alls. Inget mer som verkar intressant. Jag lägger det till dig!

      • Vi har nyligen återfunnit varandra via Fb. Visste att han var lärare på Öland folkhögsskola men inte att han gästföreläste för övrigt!
        Och om du ”bara vill bli av med böcker”, tar jag gärna det du inte får någon annan att byta med dig.
        De böcker jag har är mest deckare … kan det vara något?

  2. Om det så skulle kosta mig livet
    Men vi knullar ju inte
    Francys evangelium – Amanda Lind

    Dessa paxar gärna jag! Om jag får hämta dem när jag kommer hem runt min födelsedag i april?
    Kram Sara

      • glittervakuum
      • 26 mars, 2012

      Det går bra. Bra att de tunnas ut lite. Har du något skoj att byta med annars får du dom såklart ändå.

    • glittervakuum
    • 26 mars, 2012

    Jodå han pratade och pratade. Sen gick vi en promenad gurt och elisabet och jag. han var trevlig.
    Du får ta vad du vill! Jag kan dumpa det som är kvar på dig i slutet av april.
    Deckare går bra. Jag läser det i perioder. Sommaren kan ju vara en sån period. Så har jag ju en dröm om ett eget bibliotek och jag ska få ”lilla rummet” till det nu så jag kan ta emot! Känns bara onödigt att flytta på böcker som bara står. Då tar jag hellre in nytt!

    • Smart tänkt!
      Stefan är en mycket sympatisk prick – och väldigt Stockholmsk!🙂
      tar gärna det som blir över, du får en trave du med så ser vi vad som är läsbart!

        • glittervakuum
        • 26 mars, 2012

        du ser ju vad som finns kvar. Är det något du verkligen inte vill ha så kan du ju skrika lite.

  3. Blondie – den har jag läst!
    Vill inte ha i samlingen – den var riktigt obehaglig och inget jag vill läsa igen.
    Resten kan jag tänka mig!

      • glittervakuum
      • 26 mars, 2012

      Jag lyckades inte läsa den. Tyckte inte om språket. Kan knappt läsa självbiografier längre. De är ofta så dåligt skrivna. Hej kräsen tjej!

  4. Jag vill gärna ha Toby Young. Hur gör vi nu? Ska jag sätta in pengar på ditt konto för frakt?

      • glittervakuum
      • 29 mars, 2012

      ja måste kolla vad de kostar att skicka en pocket. eller du kanske vet. men självklart är den din. du kanske har något skoj att skicka till mig annars så blir de lika;)

    • yfronten
    • 30 mars, 2012

    http://www.posten.se/m/text_ptm_priser_privat
    Upp till 250 gr kostar 22 kr med ekonomipost.
    Jag har några pocketar som jag kan byta med:
    Garp och hans värld av John Irving (lite knölig)
    Zen och konsten att sköta en motorcykel av Robert M. Pirzig (oläst men solblekt)
    Inte han! av Sheila O´Flanagan (läst en gång)
    Det var inte mitt fel! av Ann Heberlein (läst en gång)
    Smärtans barn av Waris Dirie (Oläst)
    Vill du ha någon av dem?

  5. http://www.posten.se/m/text_ptm_priser_privat
    Upp till 250 gr kostar 22 kr.
    Är du intresserad av någon av dessa?
    Smärtans barn av Waris Dirie
    Det var inte mitt fel! av Ann Heberlein
    Inte han! av Sheila O´Flanagan
    Zen och konsten att sköta en motorcykel av Robert M. Pirzig
    Garp och hans värld av John Irving

      • glittervakuum
      • 1 april, 2012

      Boken är din. jag skulle vilja ha ann heberline.

  6. Vad kul! Maila mig din adress så ska jag skicka Heberleinboken. (Det är lite strul att kommentera med foto, men nu belv det visst två kommentarer. )

  7. Jag är intresserad av Oskar Waos korta och förunderliga liv och Fågelvägen, och tyvärr har jag just gjort en rensning så jag har inget att byta med just nu, men sätter gärna in pengar till tid. Maila mig så fixar jag det!🙂

      • glittervakuum
      • 3 april, 2012

      Okej då fixar vi det!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

