Internationella poesidagen – Hur firar vi det? Jo… en helt unik förhandstitt

Här funderar jag på om jag ska leta fram någon favorit dikt eller liknande. Sen blir jag egoistisk. Jag skriver ju på en diktsamling, eller kanske inte just nu, den vilar lite men ändå. Ni får alltså ett helt unikt smakprov på min diktsamling  med arbetsnamnet Hon älskade Honom.

Kanske ska säga något om att det är kortdikts prosa (om det nu finns något som heter så) och att min tanke är att den, när den är klar, ska kunnas läsas som en roman. Alltså en historia som följer rakt igenom. Såå  nu ska jag bara våga lägga upp det med…

Snön kom i natt
hon hade gått upp tidigt.
Dragit på sig raggsockar och tjocktröjan
under ytterkläderna.

Det var alldeles mörkt ute
och hon skottade fram bilen till honom.

minusgrader

———

Hon borstade tänderna
hårt
tills hon fick blodsmak.

Det kändes bra.

Befriande.

——-

Kras

Finporslinet. Han kommer bli arg.

Fan. Inte idag. Tankarna rusar i skallen på henne.

Helvete.

”Men vad i helvete!”

Hon vet att det är på väg. Ryggar undan för kraften.

——

Hon tar sig för bröstet
det vänstra
håller det mjukt
smeker

långsamt

 

——

 

 

Så då är jag väl redo för att bli såga då, om man nu någonsin blir det. Redo alltså, inte sågad.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

