En sällsamt seg historia

image

Jag har precis läst ut Agnes Cecilia – en sällsam historia av Maria Gripe.

Jag köpte en jätte vacker box med uppväxtklassiker på bokrean och där var den här med.
Jag försökte läsa den när jag var liten men fattade ingenting. Och även nu kan jag inte förstå hur barn (12 åringar) ska kunna läsa den. I början tyckte jag den var väldigt svår men till de sista hundra sidorna ordnade det till sig.

Den är ju riktad till ja typ tolv trettonåringar men jag skulle vilja snacka med den ungen som fattar och tycker om denna boken. Visst fanns det vackra meningar och sånt men njaaa. Den får inga höga poäng från mig. Jag gillar inte alls när dialogen inte är dialog eller bara ibland och så tänker jag, säger hon det eller tänker hon det?

Jag vet inte om jag vill rekommenderar den och jag vet inte varför den ska vara så bra. Den är svår och tillslut efter mycket om och men lite intressant.

  1. 3 april, 2012

Kommentera

