Åh nej, jag missade jerkan!

Ja jag råkade missa Annikas jerka denna helgen. Fan. Det är ju super kul att hänga runt och se vad alla svarar och få lite kommentarer. Men men. Vet ni. Jag fuskar och kör ändå. Det står ju faktiskt till den 19de och det är i dag.

Pusha för en europeisk författare som du gillar.

Det borde ju inte bli så svårt. Min första tanke var Anna Gavalda. Men så inser jag att jag har skrivit så mycket om henne. Sofi Oksanen kanske räknas som nordiskt och även om norden ingår i Europa så känns det som att fuska. till slut så bestämde jag mig för Mark Haddon som har skrivit Den besynnerliga händelsen med hunden om natten och Utslag av oro.

Både hunden och utslag av oro är fantastiska berättelser. Den besynnerliga händelsen med hunden om natten handlar ju om en femtonårig pojke med asberger. Jag bara älskar den boken och vet inte hur många gånger jag har läst den. Utslag av oro handlar om en lite kaotisk familj där alla försöker hålla uppe skenet för varandra men det kanske inte är så bra under ytan som de vill få det att verka.

Ja.. det var mitt ”fuskbidrag”.

  1. ”Hunden” har jag också läst och gillat, visste inte att det fanns fler böcker av Haddon på svenska. Gavalda är bra, alltid läsvärd.

      • glittervakuum
      • 19 mars, 2012

      Det finns bara en till tror jag utslag. Jag tyckte om den men inte som jag älskade hunden.

  2. Den besynnerliga händelsen med hunden om natten är en underbar titel🙂 Jag har egentligen aldirg hört talas om Mark Haddon, men när jag kollade upp hans böcker på boktipset.se så visar det sig att de tror att jag skulle ge dem riktigt höga betyg.

      • glittervakuum
      • 19 mars, 2012

      Jag rekommenderar!

  3. Jag förstår nog jerkareglerna som att man har tid ännu hela måndagen att svara, jag svarade ännu efter dig:)

      • glittervakuum
      • 19 mars, 2012

      Skönt att inte vara sist;)

  4. Sofi Oksanen är inte fusk😉

      • glittervakuum
      • 19 mars, 2012

      Hihi nä kanske inte

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

