jag kan inte bli som er, ni tvåhundraböckerperårmänniskor

Just nu har jag ett kli i kroppen. Kli kli kli.

image

Jag ligger i sängen, ska läsa. Vill läsa. Jag lägger mig på sidan men det kliar lite på ryggen. Under täcket är det för varmt och utan täcke är det för kallt. Det blåser utanför fönstret i dag och katten klättrar runt på mig. Jamar. Jag vänder blad. Nu vill jag inte ligga på sida mer. Ska bara flytta om kuddarna. Så håller det på.

Jag hinner liksom inte läsa för jag kommer inte till ro. och när jag väl kommer till ro så har jag ändå inget tålamod. Jaja. Tur att boken är bra och lättläst.

Jag kommer aldrig bli som er, ni tvåhundraböcker per år människor. Jag läser om böcker,  korta texter, halva böcker, första sidan i böcker. Jag läser nästan jämt men inte kommer jag till sista sidan ändå.. men det är ju inat att lägga lästa böcker på hög som räknas, eller?

  1. Vem säger att det är en tävling vem som läser mest, läs och njut av böckerna i din egen takt istället😀

      • glittervakuum
      • 11 mars, 2012

      det gör jag, det är väl bara det här bokbloggandet som gör att man önskar man kunde läsa mer

  2. Jag kommer heller aldrig att bli en tvåhundraböckeromåretläsare. Jag läser för långsamt, jag drabbas alltid av lässvackor några gånger per år, jag gillar att titta på tv, umgås med sambon, göra ingenting, träna. Läsa är avkoppling och nöje, inte en tävling.

      • glittervakuum
      • 19 mars, 2012

      Jag vet att det inte är en tävling men ibland känns det töntigt när man tycker att böcker är ens största intresse och så läser man inte mer.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

