Nu är det fredag igen!

Det betyder bokbloggsjerka hos Annika.

Helgens fråga:

Nu ger jag dig ett virtuellt presentkort värt 1000 kr. Vilka böcker skulle ligga i din korg när du väl har kommit fram till kassan?

Så jag hoppar väl in på adlibris och ser vad som hamnar i kundvagnen.

Ja till Liv! – Liv Strömquist

Äta djur – Jonathan Safran Foer

Extremt högt och otroligt nära – Jonathan Safran Foer

Efter mörkrets inbrott – Haruki Murakami

IQ84: Första boken – Haruki Murakami

IQ84: Andra boken – Haruki Murakami

IQ84: Tredje boken – Haruki Murakami

Jag slutade på 1019 kronor. Det tycker jag får vara godkänt. Var lite ovanligt för mig att leta bland inbundna böcker då jag alltid köper pocket. Jag vill ju ha ”riktiga” böcker i hyllan också.

Nu ska jag leta runt och se vad ni väljer.

  1. Jag drar slutsatsen att du gillar Haruki Murakami🙂 Själv har jag inte läst något alls av honom. Än. Fågeln som vrider upp världen står i hyllan och väntar. Förmodligen kommer den att hamna i en boktolva så småningom.

      • glittervakuum
      • 9 mars, 2012

      Jag skulle inte rekomendera att börja med fågeln. Den har inte ens jag tagit mig igenom. IQ vill jag ha inbundna.

  2. Jag valde också en hel del inbundna böcker. Man får ju passa på när man får pengar!!

      • glittervakuum
      • 9 mars, 2012

      Synd bara att man inte får dom på riktigt..

  3. Oj Haruki glömde jag helt på min lista

      • glittervakuum
      • 9 mars, 2012

      jag tog med så många för att de känns roliga att ha i inbunden.

  4. Jag körde nog på pocketböcker i min lista!

  5. Det var nära att jag också tog ”Ja till Liv”; men det blev inte så.

  6. Extremt högt och otroligt nära blev ju lite omtalad i filmform nyss vid Oscarsgalan men visste faktiskt inte att den fanns i bok med!

      • glittervakuum
      • 10 mars, 2012

      oj då får jag se till att läsa den innan jag råkar se filmen!

  7. Oh goddammit, jag glömde 1Q48 på min lista -.-”’ Jag fick tredje delen i julklapp, men det hjälper ju inte så mycket då jag inte har läst de övriga…

    Om Efter mörkrets inbrott är den som heter After Dark på engelska, så är den riktigt bra. Nu blev jag väldigt sugen på att läsa om den.

    Jag är också lite nyfiken på Extremt högt och otroligt nära.

      • glittervakuum
      • 12 mars, 2012

      Såg att efter mörkrets inbrott precis hade kommit ut på svenska. får lägga vantarna på den

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

