Bokbloggsjerka 2-5 mars

Jepp då var det dags igen. Så kul att så många hittade hit efter förra jerkan. Hoppas att någon kommer tillbaka.

Denna veckan är Annikas fråga:

Finns det någon bok som har fått översvallande recensioner men som du själv absolut inte tyckte om?

Det beror på hur man menar, jag jag läser mycket sällan (aldrig) recentioner av recensenter i tidningar och andra medier. Så vad de tycket vet jag inte så mycket om. Där emot läser jag en hel del på bloggar.
Som ni kanske har läst tidigare så var jag inte fantastiskt överförtjust i Hungerspelen som alla verkar älska. Jag har nog överhuvudtaget svårt för hypade böcker.

Alla svenskars favorit Camilla Läckberg är ju inte heller en favorit, förstår inte hur folk kan tycka att det är så fantastiskt. Det är ju bara samma sak hela tiden och så himla uppenbart att man blir galen.

ska bli kul att se vad ni svarar.

  1. Jag tokgillar Hungerspelen, och har inget emot Läckberg även om det inte är någon superfavorit.

    Vet du vad med Hungerspelen du inte gillade? Tyckte du tex att den var tråkig/overklig osv?

      • glittervakuum
      • 3 mars, 2012

      Om du trycker på ”Läst tidigare” kan du läsa vad jag skriver om böckerna.

  2. Hungerspelen har jag inte läst. Än. Men den inhandlades på bokrean🙂 Läckberg är kanske ingen favorit, men jag läser gärna hennes böcker. Hennes historiska perspektiv brukar dock vara mycket bättre än deckarhistorien.

    • Ariel Leman
    • 3 mars, 2012

    Jag håller definitivt med dig om Camilla Läckberg, men Hungerspelen den verkligen älskade jag.

  3. Hungerspelen har jag inte läst, är nästan lite rädd för att läsa den när alla skriver så varmt om den. Det känns som jag kommer bli besviken.

  4. Hungerspelen har jag inte läst och är heller inte sugen på den fastän alla säger att den är så bra. Däremot gillar jag Camilla Läckberg. Helt okej underhållning!

  5. Jag var också inne på Läckberg. Fattar inte vad som är så bra med henne. Men Hungerspelen däremot var en riktig sommarförälskelse.

      • glittervakuum
      • 3 mars, 2012

      Jag undrar vad alla tycker är så bra med dom, någon får gärna förklara det för mig.

  1. 3 mars, 2012

Kommentera

