Tretton skäl varför

I helgen jag jag uppe i i Stockholm och hälsade på Jenny. Ska inte gå in jätte mycket på de, vill man läsa så finns hela helgen dokumenterad här. Med mig hem fick jag tyvärr inga nya böcker men väl en favorit som jag visst hade lånat ut till henne. Tretton skäl varför av Jay Asher.

Tretton skäl varför är en bok som man fastnar i. Jag stäckläste hela boken och det är inte ofta jag orkar läsa så många sidor. Boken handlar om Clay som får tretton kassetband skickade till sig. Banden är från Hannah Baker. En tjej som precis har tagit livet av sig. Hanna berättar på banden om de tretton händelserna som ledde till att hon tillslut bestämde sig för att inte leva mer. Varje band handlar om en person och alla som är med på banden ska lyssna.

Det är en så himla fin historia om unga människor och deras sorger. Åh jag skulle vilja skriva mer om vad jag gillar i boken men vet inte hur jag ska uttrycka mig för att inte spoila något för er. för läsa den ska ni, det bara är så.

    • lova
    • 15 februari, 2012

    den kan jag tänka mig!🙂 jag gillar ju listor…😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

