kärlek?

Ja det är ju en sån där alla hjärtans dag i dag och jag är ju inte så mycket för att läsa om romantik men jag tänkte ändå tipsa om några böcker. Lite kärlek är ju aldrig fel.


En dag, behöver jag ens säga mer. Det är bara en enda vacker snurrig ledsen och fantastisk kärlekshistoria.


Sputnikälskling, Haruki Murakami som är så vacker att man nästan vill. Ja, gråta. Det är bara kärlek hela vägen och ett försvinnand. ”Berättaren, läraren K, älskar Sumire, en ung, begåvad och orolig författare. Sumire älskar sin vän och arbetsgivare Myu, en affärskvinna som är betydligt äldre. Myu har förlorat förmågan att vara närvarande i någon kärlek överhuvudtaget. Myu är Sumires ”sputnikälskling”, ett smeknamn som kommer sig av att hon en gång råkat kalla Sumires favoritförfattare Jack Keroauc ”sputnik” i stället för ”beatnik”. ”


Baby Jane. Kanske inte vad jag först skulle kalla kärleksroman men sen jo. Det är ta mig fan kärlek. Hela tiden. Att älska och vilja bli älskad..

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

