Lista – Bokkunsumtion

Jag klickar runt på bokbloggar.se och hittar breakfastbookclub, älskar headern, där fann jag iallafall en lista som hon i sin tur har snott av Johanna K på bokhora. här hittar ni Johannas svar. Så jag är inte sämre jag och snor den jag med.

Senast lästa: Benrangel – Stephen King
Senast köpta bok: Den vita tigern – Aravind Adiga Rött stoft – Ann Cleevs Så jävla normal – Nina Hemmingsson Benrangel – Stephen King Båten – Nam Le I det förflutna – Kate Morton Kafka på stranden – Haruki Murakami Blondie – Joyce Carol Oates
Senast lånade bok: Vita nätter – Ann Cleevs
Senast fådda bok:En dag – David Nicholls
Favoritbokhandel: adlibris.se
Favoritbibliotek: Nässjö stadsbibliotek
Antal lånekort: 2
Använder som bokmärke: Inget. Kommer ihåg eller viker ett hörn.
Favoritfärg på bok: Ehh..? Vet ej men gillar fina omslag.
Favoritmat/snack vid läsning: Inget, läser jag så läser jag.
Favoritdryck vid läsning: Te. Men jag har svårt för att göra andra saker när jag läser. Tet hinner ofta kallna..
Favoritställe att läsa på: Sängen
På den sidan hålls jag i den bok jag läser just nu: 130 I det förflutna – Kate Morton. Är Helatiden för trött när jag börjar läsa så jag har inte kommit in i något flow i den än.
Den här boken köper jag till en förälder: Senast jag köpte något till mamma var det en Mikael Wiehes samlade texter.
Den här boken köper jag till min bästa vän: Igen blir det senaste, Niceville och En dåre fri.
Den här boken köper jag till en partner: Någon musikers biografi.
Favoritgenre: Ja du, helt vanliga romaner passar fint

Favoritformat: Pocket
Författarfavorit:Oj, svårt att välja.. Haruki Murakami, Anna Gavalda, Sofi Oksanen, Johanna Nilsson
Den tjockaste bok jag läst: Får kolla i hylllan… Harry Potter och fenixordern 1008 sidor
Den tunnaste bok jag läst: Får gå till hyllan igen.. 43 dikter – Marcus Birro Favoritljud när du läser: Andetag

Favorittidning: vet ej
Prenumererar på: Inget
Favoritbokblogg: Har ingen favorit

Mitt bästa bokminne: Får fundera på den..
Senaste bokfyndet:  Vita nätter – Ann Cleevs 5:-
Senaste impulsköpta bok: Alla..
En bra bok att ge bort: Det beror ju helt på vem man ska ge den till, jag brukar ge någon av mina egna favoriter om jag ska ge till någon som läser mycket.
Bokgenre som jag undviker: FANTASY.
Så gör jag med böcker som jag inte vill ha längre: Ger bort. Fast det händer inte särskilt ofta.
Så här håller jag koll på vad jag läst: I bloggen, tidigare i fegpoeten  nu här.
Så här sorterar jag min bokhylla: Pocket böckerna har stått i bokstavsordning i natt när jag inte kunde sova ordnade jag dom efter färg, men det är ganska opraktiskt har jag redan upptäck. Men snyggt! Poesi och andra små böcker har jag på en hylla i hallen. Annars är det mest där dom får plats i hyllan.
Nästa bok jag ska läsa: Ännu ej bestämt. Den jag känner för mest.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

